Är du vår nästa styrelsemedlem? Läs nedan vad det innebär!

Vill du vara med och bevaka aktuella natur- och miljöfrågor i Alingsås kommun? Kanske har du ett naturområde i kommunen som ligger dig extra varmt om hjärtat, som du vill hjälpa till att skydda? Eller har du ett projekt du vill förverkliga och dela med dig av till andra?

Naturskyddsföreningen i Alingsås är nu i behov av både styrelsemedlemmar och representanter i våra olika arbetsgrupper: bl.a. Plangrupper och Skogsgruppen (tryck på länkarna för att läsa mer)

Vad innebär att vara med i styrelsen?

– ett kvällsmöte på 1,5 h en gång i månaden förutom juni och juli månad.
– diskussioner kring aktuella frågor i Alingsås som föreningen ska ta ställning till. Ska vi skriva en insändare i tidningen? Ska vi boka möte med kommunen?
– planering och idé-spåning för aktiviteter föreningen anordnar under året.

– och mycket, mycket mer!

Du väljer själv hur mycket tid du vill lägga ner på arbetet, inga krav finns!

Om du vill vara med i en grupp eller i styrelsen, eller om du bara är nyfiken på vad en styrelsepost kan innebära, kom gärna på årsmötet den 22 februari 18.30 i Studiefrämjandets lokaler på Kolavägen 2A, Alingsås. Har du frågor är du också välkommen att kontakta oss på Facebook eller direkt till en styrelsemedlem!

Känner du att du vill vara med oss i styrelsen: hör då av dig direkt till valberedningen: Fredrik Åstrand, 070-2248669, fredrik.astrand@live.se

Nuvarande styrelse:
Kan vara en bild av 9 personer och personer som står